Samarbejdspartnere

Psykolog og andre samarbejdspartnere

Ud over skolens faste tværfaglige personale indkaldes andre af kommunens personalegrupper til møder når det er relevant - f.eks. sundhedsplejerske, familiekonsulent og fysioterapeut. Formålet med både faste og andre samarbejdspartneres deltagelse i møder er at sikre, at indsatsen i skolen hænger sammen med det samlede arbejde omkring barnet og familien.

Vi foreslår, at kontakt til faste og eksterne samarbejdspartnere foregår i samarbejde med personalet i Heldagsskolen.

Psykolog
Vi har tilknyttet en fast psykolog fra pædagogisk og psykologisk rådgivning (PPR) ca. to dage om ugen. Psykologen superviserer personalet, hjælper os med at udvikle handleplaner og er generelt en god sparringspartner for os i hverdagen. Psykologen deltager i status- og revisitationsmøder, samt andre møder ved behov.

Psykolog Mette Bøhrnsen kan kontaktes på mail mbo@solrod.dk og telefon 5618 2511.

Tale-hørekonsulent
Heldagsskolen har også tilknyttet fast tale-hørekonsulent og PPR-konsulent. Kontakt afdelingsleder Pernille Dahlstrøm på telefon 5618 2604 eller 2042 3721 for nærmere aftale.

PPR-konsulent
PPR-konsulent, Trine Juul Jensen, kan sparre omkring elevernes faglige udvikling og kan kontaktes på tje@solrod.dk og telefon 5618 2528.

Familierådgiver
Vi samarbejder også med familierådgiverne på Børn og Ungerådgivningen (BUR) og har mulighed for at invitere rådgiverne med til møder samt formidle kontakt mellem familier og deres rådgiver. Dette er for at sikre den bedste og mest helhedsorienterede indsats omkring det enkelte barn. Sociale og følelsesmæssige udfordringer er ikke kun isoleret til barnets skolegang, men griber også ind i de andre arenaer barnet optræder i.