Klub Krogen

Klublivet er i høj grad forankret i fællesskab og relationer som tager sit udgangspunkt i, at vi som klub skaber gode og sunde rammer for børn og unge. Vi arbejder ud fra at et læringsmål om livsduelighed, dannelse og anerkendelse og vores overordnede mål er, at udvikle det enkelte barns selvværd og styrke dets forståelse af mangfoldighed, i et større og mere fællesorienteret perspektiv.

På Klub Krogen er det vigtigt for os, at barnet føler sig velkommen, set og anerkendt, hvilket også er den forståelse vi skal have for hinanden som fællesskab. Derfor spiller medbestemmelse og medejerskab også en stor rolle i klubben. Hos os er det børnene der i høj grad har indflydelse på alt fra daglige aktiviteter, til hvordan klubben skal indrettes, hvilket betyder, at vi så vidt muligt imødekommer langt de fleste tanker, og vil meget gerne være med til, at omsætte de mest skøre idéer til reelle resultater.

Omdrejningspunktet, blandt mange andre aktiviteter i Klub Krogen, er musisk, bevægelse og kreativ udfoldelse. Gennem disse aktiviteter, kan vi arbejde målrettet med pædagogiske tiltag og metodiske mål for det enkelte barn, eller differentierede grupper af børn. Vi vægter ligeledes en anerkendende tilgang til praksis i dagligdagen, og arbejder så vidt muligt på, at videreføre anerkendende værdier og metoder til klubbens børn.

Hverdagen
Alle kan få et måltid/frugt hver dag, som bliver serveret kl. 14.30 til 15:30. Vi inddrager børnene i, hvad vi skal spise samt i tilberedningen af maden. Om fredagen har vi noget der hedder “fredags salg”, hvor man kan købe toast, slushice og andre gode sager. Det er børnene der skiftevis står i køkkenet og sælger, tager imod betalingskort og ekspederer de andre børn. Personalet hjælper med at sætte rammerne for processen, men det er børnene, der rent praktisk står for det.

Hallen og udendørs aktiviteter
Onsdag er fast dag i hallen, men vi benytter den også efter behov og når der ellers er ledigt. Vi tager oftest udgangspunkt i, hvad børnene har af ønsker til aktiviteter, hvilket kan være alt fra fri leg til badminton, eller noget helt andet.
Vi har både bumperballs og en hoppepude vi, når vejret er til det, tager ud på banen. Yderligere har vi vores helt egen multibane lige udenfor døren, som man kan benytte sig af hele dagen.

Bussen
Da vi har mulighed for at bruge bussen, giver det os mulighed for at komme hurtigt rundt i landet, og steder hvor vi ellers ikke kunne komme hen. Der er plads til 51 børn i bussen. Vi bruger også bussen til koloni og turboweekend.

Facebook og instagram
Vi bruger facebook og instagram som vores daglige kommunikationsflader. På den måde har vi mulighed for, at nå hurtigt ud til alle jer, der sidder på den anden side af skærmen. Oftest lægger vi billeder fra dagligdagen op, men skriver også ud omkring arrangementer, praktisk information og meget andet. I kan finde os under navnet “KlubKrogen” HER
(Regler for offentlig brug af sociale medier, står beskrevet på siden)

Månedsplan
Der kommer inden den første i måneden, en månedsplan ud, som er en oversigt over alle de aktiviteter og arrangementer der er på klubben, i løbet af den kommende måned. Den ligger både på tabulex, facebook.

Aftenåbninger og overnatninger
Vi har i klubben omkring 2 aftenåbninger om måneden. De er fordelt ud på de forskellige årgange, og sommetider er alle samlede. Ud over det har vi fast en halloween fest i oktober måned og en tivolitur i november.
Én af vores overnatninger er Turboweekend, hvor vi sætter turbo på aktiviteterne hen over to dage, og hvor vi med garanti kan sige, at I får nogle meget trætte børn hjem igen.