Indskoling

0.-3. klasse

Skolen er igang efter sommerferien, og meget er tilbage til normalen og så alligevel ikke helt. Vi følger fortsat Covid-19 retningslinjerne og passer på hinanden.

Covid-19 retningslinjer

Umiddelbart er vi tilbage til almindelig skolegang efter sommerferien i forhold til undervisningen, men vi fortsætter med mange af de retningslinjer vi har fulgt frem til sommerferien. Eleverne møder ind til klasselokalet hver dag gennem havedøren. Der stilles i kø med afstand, og vi førsøger stadig at holde 1 meters mellemrum. Forældre må ikke følge med ind, der kan dog være særtilfælde de første par dage for særligt de nye elever i 0. klasserne. Vi vasker hænder og overholder hygiejneregler. Vi er sammen klassevis, også i frikvarterer. Vi er stadig opmærksomme på symptomer, og børn som udviser symptomer skal blive hjemme.

Kommende SFO- og skolebørn

For kommende SFO- og skolebørn på Munkekærskolen 2021: Forældre med børn, der fylder 6 år i 2020 vil i løbet af efteråret 2020 modtage indbydelse til indskrivning til skoleåret 2021.

Læs om indskrivning til 0. kl. på Solrød kommunes hjemmeside HER

Åbent hus og besøgsdage

I løbet af november inviteres der til et åbent hus arrangement for kommende skolebørn, hvor det er muligt at besøge indskolingshuset i Spor A og SFO'en. I løbet af marts besøger børnehaverne skolen og SFO'en i det omfang det er muligt for børnehaverne, men man er altid velkommen til at kontakte os for et besøg, hvis der er udfordringer med at komme på besøgsdagene.

SFO
I Solrød Kommune bliver børnene overflyttet fra børnehave til SFO d. 1. april.

SFO'en og indskolingshuset er i den samme bygning. Her tilbyder vi fra kl. 6.45-17.30 hver dag forskellige aktiviteter inde som ude. Alle børn vil få anvist en garderobeplads med et billede af dem selv.

I en SFO og skole indebærer det en del mere frihed og selvstændig lege-aktiviteter, og med tiden også flere krav til barnets selvstændighed. Alt det støtter vi barnet i, og de første uger på SFO'en bruger vi på at lære hinanden at kende og blive trygge i de nye rammer.